منشور اخلاقی
1)     اولین گام خدمت مشتاقانه، حضور به موقع و اثربخش در محل کار برای پاسخگویی مطلوب به ارباب رجوع.
2)    نظم و ترتیب در امور و آراستگی ظاهر، نشانه کمال شخصیت و توصیه دینی است.
3)    تحکیم مبانی ارزشی اسلام، رعایت ادب و نزاکت، عدالت و انصاف و ارائه خدمات مناسب به مردم.
4)    توجه ویژه به امانت و رازداری، وفای به عهد، بردباری، انتقاد پذیری، مدارا، تواضع و فروتنی.
5)    داشتن روحیه همکاری همراه با متانت و خوش برخوردی به هنگام ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع.
6)    تهیه و ارئه اطلاعات مستند و شفاف برای پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع.
7)    ایجاد انگیزه و تعلق کاری در کارکنان در راستای بهبود عملکرد سازمانی.
8)    انجام وظایف محوله با جدیت و تلاش مستمر با رویکردی مثبت.
9)    تجهیز و آماده سازی فضای اداری و بهبود فضای سازمانی به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به ارباب‌رجوع.
10)    ایجاد محیط مناسب برای رشد کرامت انسانی و فضایل اخلاقی سازمان در راستای ارتقای رضایت‌مندی ارباب رجوع.
11)    استفاده صحیح از امکانات سازمان و پرهیز از اسراف.
12)    ایجاد فضای صمیمیت و اعتماد در کارکنان و پرهیز از تبعیض، شایعه‌سازی، تهمت، غیبت و خبرچینی.
13)    اجرای مستمر برنامه های آموزشی و توجیهی برای ارتقای فرهنگ تکریم مردم و ارباب رجوع.
14)    استفاده بهینه از اوقات اداری و تدوین برنامه زمانبندی در ارائه خدمات .
بیانیه حریم خصوصی
اهداف بیانیه حریم خصوصی :
اطلاعات شخصی هر فرد ،بخشی از حریم خصوصی وی محسوب می شود.حفاظت از حقوق افراد و حفظ امنیت کاربران باعث اعتماد بیشتر آنان و مشارکت در فعالیت های جاری خواهد شد. هدف از این بیانیه آگاه ساختن شما درباره نوع و نحوه استفاده از اطلاعاتی است که در هنگام بازدید از وب سایت، از شما دریافت می شود.

مواد قانونی در رابطه با حریم خصوصی:
این مدیریت بر اساس ماده 39منشور حقوق شهروندی خود را موظف به حفاظت و حراست از اطلاعات شخصی ثبت شده در این سامانه می داند و از افشا و در اختیار قرادادن این اطلاعات به دیگران خوداری می نماید. ازکاربران نیز فقط اطلاعات محدودی در بخش پیام ها و صفحه ارتباط با ما درخواست می شود که فقط برای پیگیری و ارائه خدمت احتمالی  مورد نیاز می باشد.

ارائه اهداف از گرفتن برخی اطلاعات:
اطلاعات جمع آوری شده از بازدیدکنندگان، حتی نظر سنجی انجام شده، صرفا برای بهبود کیفیت خدمات و محتوای سایت مورد استفاده قرار می گیرند و هیچ بخشی از اطلاعات شخصی شما را، به شخص و یا موسسه دیگری ارائه نخواهیم کرد.

تغییرات در این بیانیه:
مدیریت امور عشایر استان بوشهر ممکن است گهگاه این بیانه حریم خصوصی را بر اساس دستورالعمل های صادره، به‌روزرسانی کند. مدیریت امور عشایر استان بوشهر شما را تشویق می‌کند تا به طور دوره‌ای این بیانیه را مرور کنید تا از نحوه حفاظت اطلاعات شما مطلع شوید.

بیانیه توافق سطح خدمات

هدف از این توافقنامه ارائه با کیفیت خدمات ارائه شده توسط مدیریت امور عشایر استان بوشهر برای خدمت گیرندگان است. در این بیانیه، سطح توافق دو جانبه در ارائه خدمات، روش‌های نظارت و مسئولیت های مدیریت امور عشایر را مشخص می‌کند.
 
تعهدات:
- در این وب سایت امکان ثبت شکایات، انتقادات و پیشنهادات با مراجعه به بخش میز خدمت، فراهم شده است. 
- پس از ثبت شکایات، انتقادات و پیشنهادت، این درخواست بررسی و پاسخ لازم در ذیل درخواست ثبت می گردد.
- این وبگاه بصورت تمام وقت در دسترس مراجعین گرامی می باشد. در صورت بروز هرگونه اشکال و نقض فنی اطلاع رسانی خواهد شد.
-اطلاعات خصوصی تکمیل کنندگان فرم‌های الکترونیکی، دراختیار عموم قرار نمی‌گیرد.
راهبرد مشارکت عمومی
سازمانی در ارائه خدمت موفق تر است که بتواند نظرات، پیشنهادات و انتقادات مخاطبین خود را دریافت و راهبردهای مناسب جلب رضایت آنان را با بهبود مستمر و ارتقاء کیفیت ارائه خدمات براساس قوانین موجود به اجرا درآورد.
مدیریت امور عشایر استان بوشهر، به منظور تحقق اهداف و اجرای ماموریت ها و ارائه خدمت به مخاطبین و بویژه عشایر غیرتمند و تلاشگر کشور با دریافت بازخورد های حاصل از تعاملات دوسویه، سعی در افزایش رضایتمندی و ارتباط بیشتر و مشارکت دادن مخاطبین و بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات آنان در ارائه شایسته خدمات را دارد.
لذا در بخش میز خدمت و تماس با ما سعی شده تا با جلب مشارکت های آحاد مردم به ویژه عشایر ، نخبگان، متخصصین، صاحب نظران، مدیران و کارشناسان نظرات، پیشنهادات و انتقادات جمع آوری، بررسی و درکمیته های تخصصی مطرح تا در ارتقاء سطح کیفی خدمات بکار گرفته شود و بتوانیم خدمات مطلوب تری را ارئه دهیم. و در مواردی که به لحاظ قانونی و یا سایر محدودیت های موجود امکان تغییرات مورد نظر مقدور نباشد؛ مراتب با توضیحات کامل به اطلاع مشارکت کننده خواهد رسید.