1) اولین گام خدمت مشتاقانه، حضور به موقع و اثربخش در محل کار برای پاسخگویی مطلوب به ارباب رجوع.
2) نظم و ترتیب در امور و آراستگی ظاهر، نشانه کمال شخصیت و توصیه دینی است.
3) تحکیم مبانی ارزشی اسلام، رعایت ادب و نزاکت، عدالت و انصاف و ارائه خدمات مناسب به مردم.
4) توجه ویژه به امانت و رازداری، وفای به عهد، بردباری، انتقاد پذیری، مدارا، تواضع و فروتنی.
5) داشتن روحیه همکاری همراه با متانت و خوش برخوردی به هنگام ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع.
6) تهیه و ارئه اطلاعات مستند و شفاف برای پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع.
7) ایجاد انگیزه و تعلق کاری در کارکنان در راستای بهبود عملکرد سازمانی.
8) انجام وظایف محوله با جدیت و تلاش مستمر با رویکردی مثبت.
9) تجهیز و آماده سازی فضای اداری و بهبود فضای سازمانی به منظور ارائه خدمات مطلوبتر به اربابرجوع.
10) ایجاد محیط مناسب برای رشد کرامت انسانی و فضایل اخلاقی سازمان در راستای ارتقای رضایتمندی ارباب رجوع.
11) استفاده صحیح از امکانات سازمان و پرهیز از اسراف.
12) ایجاد فضای صمیمیت و اعتماد در کارکنان و پرهیز از تبعیض، شایعهسازی، تهمت، غیبت و خبرچینی.
13) اجرای مستمر برنامه های آموزشی و توجیهی برای ارتقای فرهنگ تکریم مردم و ارباب رجوع.
14) استفاده بهینه از اوقات اداری و تدوین برنامه زمانبندی در ارائه خدمات .