به استناد بند 2 ماده (18) و در اجرای ماده (17) تصویبنامه شورای عالی اداری با عنوان "حقوق شهروندی در نظام اداری" به شماره 1127128 مورخ 1395/12/28 و به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به اربابرجوع و همچنین ارتقاء رضایتمندی آنان از عملکرد دستگاههای اجرایی، آن دسته از دستگاههای اجرایی (اعم از ملی و استانی) که عهدهدار ارائه خدمات به مردم هستند، کلیه دستگاههای اجرایی موظفاند اقدامات زیر را انجام دهند:
ب: میزخدمت حضوری: برای آن دسته از خدمات که به موجب قوانین و مقررات یا شرایط خاص خدمت، امکان ارائه در میز خدمت الکترونیکی را ندارند و بایستی بهصورت حضوری ارائه شوند یا هنوز بهصورت الکترونیکی پیادهسازی نشدهاند و همچنین فرآیند ارائه خدمت بهصورت کامل در محدوده اختیارات دستگاه انجام میشود و نیازی به تعاملات بین دستگاهی برای ارائه خدمت نیست، با مشخصات ذیل:
• تخصیص فضایی مناسب برای مراجعه اربابرجوع با رعایت موارد مندرج در مصوبه "حقوق شهروندی در نظام اداری" به نحوی که اربابرجوع بتواند بدون نیاز به مراجعه و پیگیری از واحدهای مختلف دستگاه اجرایی و تنها از طریق میز مذکور، خدمت یا پاسخ موردنیاز خود را دریافت نماید.
• ارائه خدمات در همه روزهای کاری و در طول ساعات اداری به طور پیوسته.
• سازماندهی تعدادی از کارکنان شایسته، ماهر، پاسخگو و آموزشدیده و مطلع نسبت به فرایندهای اداری مرتبط با ارائه خدمات (با توجه به تعداد اربابرجوع و حجم خدمات موردنیاز آنها)، از میان کارکنان موجود برای انجام وظایف ذیل:
- ارائه اطلاعات و راهنمایی لازم به اربابرجوع در ارتباط با فرایند دریافت خدمت.
- در صورت عدم امکان ارائه الکترونیکی مدارک در میز خدمت الکترونیکی، دریافت درخواستهای حضوری اربابرجوع و مدارک و مستندات مربوطه برای ارائه خدمت بهگونهای که اربابرجوع حتیالمقدور تنها طی یک مرحله کلیه مدارک موردنیاز درخواست را ارائه کند.
- پاسخ به درخواست اربابرجوع بر اساس اطلاعرسانی دستگاه و اعلام زمان ارائه خدمت و اعلام نتیجه در زمان دریافت درخواست از اربابرجوع.
- آغاز اجرای جریان و گردش کار در واحدهای داخلی سازمان و دریافت نتایج اقدامات انجام شده از واحدهای ذیربط.
- هدایت و راهنمایی اربابرجوع به واحدهای مرتبط در موارد ضروری پس از هماهنگی با واحدهای ذیربط.
با توجه به بخشنامه مذکور، خدمات و فرآیندهای اصلي اين مدیریت شامل بخش های ذیل می باشد که با کلیک بر روی هر خدمت، اطلاعات کامل و گردش کار آن، به صورت جداگانه قابل مشاهده می باشد. شایان ذکر است که این خدمات بر اساس آخرین تغییرات ابلاغی ویرایش و درج شده است.
جداول خدمات دستگاه و فرآیندهای ارائه خدمت
عنوان خدمت | عنوان زیر خدمت | شناسه زیر خدمت | درخواست خدمت | متولی پاسخگویی |
| ارائه خدمات به تشکلهای عشایری 13022450000 | نظارت و حسابرسی تشکلهای عشایری | 13022450100 | درخواست الکترونیک خدمات | اداره امور تعاونیها و نظام بهرهبرداری |
13022450101 | ||||
| آموزش ارکان و اعضای تشکلهای عشایری | 18052450103 | |||
| ارائه تأییدیه ایجاد تشکلهای عشایری | 13022450104 | |||
| ارائه خدمات حمایتی جهت فروش محصولات عشایر | 13022450105 |
عنوان خدمت | عنوان زیر خدمت | شناسه زیر خدمت | درخواست خدمت | متولی پاسخگویی |
| ارائه خدمات فنی - زیربنایی و حمایتی به عشایر 13022451000 | آبرسانی سیار و تأمین آب شرب پایدار عشایر | 15032451111 | درخواست الکترونیک خدمات | اداره عمران و بهسازی امور تولید |
| احداث، مرمت و نگهداری راه عشایری | 13052451103 | |||
| تسطیح اراضی کشاورزی در مناطق عشایری | 13022451104 | |||
| تأمین و انتقال آب کشاورزی در مناطق عشایری | 13022451105 | |||
| آمادهسازی سایت اسکان عشایر | 13022451107 | |||
| ارائه خدمات آموزشی به عشایر | 18052451109 | درخواست الکترونیک خدمات | اداره امور تعاونیها و نظام بهرهبرداری |






