میز خدمت حضوری

به استناد بند 2 ماده (18) و در اجرای ماده (17) تصویب‌نامه شورای عالی اداری با عنوان "حقوق شهروندی در نظام اداری" به شماره 1127128 مورخ 1395/12/28 و به منظور  ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب‌رجوع و همچنین ارتقاء رضایت‌مندی آنان از عملکرد دستگاه‌های اجرایی، آن دسته از دستگاه‌های اجرایی (اعم از ملی و استانی) که عهده‌دار ارائه خدمات به مردم هستند، کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند اقدامات زیر را انجام دهند:

ب: میزخدمت حضوری: برای آن دسته از خدمات که به موجب قوانین و مقررات یا شرایط خاص خدمت، امکان ارائه در میز خدمت الکترونیکی را ندارند و بایستی به‌صورت حضوری ارائه شوند یا هنوز به‌صورت الکترونیکی پیاده‌سازی نشده‌اند و همچنین فرآیند ارائه خدمت به‌صورت کامل در محدوده اختیارات دستگاه انجام می‌شود و نیازی به تعاملات بین دستگاهی برای ارائه خدمت نیست، با مشخصات ذیل:

• تخصیص فضایی مناسب برای مراجعه ارباب‌رجوع با رعایت موارد مندرج در مصوبه "حقوق شهروندی در نظام اداری" به نحوی که ارباب‌رجوع  بتواند بدون نیاز به مراجعه و پیگیری از واحدهای مختلف دستگاه اجرایی و تنها از طریق میز مذکور، خدمت یا پاسخ موردنیاز خود را دریافت نماید.

• ارائه خدمات در همه روزهای کاری و در طول ساعات اداری به طور پیوسته.

• سازمان‌دهی تعدادی از کارکنان شایسته، ماهر، پاسخگو و آموزش‌دیده و مطلع نسبت به فرایندهای اداری مرتبط با ارائه خدمات (با توجه به تعداد ارباب‌رجوع و حجم خدمات موردنیاز آن‌ها)، از میان کارکنان موجود برای انجام وظایف ذیل:

- ارائه اطلاعات و راهنمایی لازم به ارباب‌رجوع در ارتباط با فرایند دریافت خدمت.

- در صورت عدم امکان ارائه الکترونیکی مدارک در میز خدمت الکترونیکی، دریافت درخواست‌های حضوری  ارباب‌رجوع  و مدارک و مستندات مربوطه برای ارائه خدمت به‌گونه‌ای که ارباب‌رجوع حتی‌المقدور تنها طی یک مرحله کلیه مدارک موردنیاز درخواست را ارائه کند.

- پاسخ به درخواست ارباب‌رجوع بر اساس اطلاع‌رسانی دستگاه و اعلام زمان ارائه خدمت و اعلام نتیجه در زمان دریافت درخواست از ارباب‌رجوع.

- آغاز اجرای جریان و گردش کار در واحدهای داخلی سازمان و دریافت نتایج اقدامات انجام شده از واحدهای ذیربط.

- هدایت و راهنمایی ارباب‌رجوع به واحدهای مرتبط در موارد ضروری پس از هماهنگی با واحدهای ذیربط.

با توجه به بخشنامه مذکور، خدمات و فرآیندهای اصلي اين مدیریت شامل بخش های ذیل می باشد که با کلیک بر روی هر خدمت، اطلاعات کامل و گردش کار آن، به صورت جداگانه قابل مشاهده می باشد. شایان ذکر است که این خدمات بر اساس آخرین تغییرات ابلاغی ویرایش و درج شده است.

 

جداول خدمات دستگاه و فرآیندهای ارائه خدمت 

 

 

 

عنوان خدمت

عنوان زیر خدمت

شناسه زیر خدمت

درخواست خدمت

متولی پاسخگویی

ارائه خدمات فنی - زیربنایی و حمایتی به عشایر

13022451000

آب‌رسانی سیار و تأمین آب شرب پایدار عشایر15032451111درخواست الکترونیک خدماتاداره عمران و بهسازی امور تولید
احداث، مرمت و نگهداری راه عشایری13052451103
تسطیح اراضی کشاورزی در مناطق عشایری13022451104
تأمین و انتقال آب کشاورزی در مناطق عشایری13022451105
آماده‌سازی سایت اسکان عشایر13022451107
ارائه خدمات آموزشی به عشایر18052451109درخواست الکترونیک خدماتاداره امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری

 

 

HTML | DOM Window Print() method